200 TL ve Üzeri Alışverişlerinizde Kargo Ücretsiz

Varis

Varisler Nasıl Tedavi Edilir?

Varis tedavisinde yıllardır uygulanan varis çorapları, güncelliğini hala yitirmedi. Ailesinde varis bulunan ya da belirli risk faktörlerini taşıyan kişilerin, en azından koruyucu düzeyde, düşük basınçlı varis çorabını günlük yaşamlarında kullanmaları tavsiye edilir.
Sabah yataktan kalkmadan, ayaklar yukarı kaldırılarak dinlendirilmeli ve bu konumdayken çoraplar giyilmeli, yatarken de çıkartılmalıdır. Varis tedavisinde oldukça değişik yöntemler vardır. Artık yara oluşmuş olgularda, tedavi çok komplekstir. Hangi yöntem uygulanırsa uygulansın, özellikle ailesel yatkınlık olan hastalarda yeniden varis oluşumu söz konusudur. Varislerden kurtulmak için kullanılan diğer bir yöntem de skleroterapi. 60 yıldan bu yana başarı ile kullanılan ve ayakta uygulanan skleroterapi, hastaneye yatmayı gerektirmeyen tedavi yöntemlerinden biridir. Bu mucizevi yöntem, küçük ve orta boyuttaki varislerin içine bir solüsyon enjekte edilerek kapatılması esasına dayanıyor. Skleroterapi ile yapılan tedavide; vücuttaki kan, sağlıklı damarlara yönlendirilir. Tedavide  bandajlama, kullanılan yöntem ve hastanın uyumu çok önemlidir. Tedavide kullanılan enjektör özel olduğundan, iğneye bağlı can yanması söz konusu değildir. Varislerin yaygınlığına ve hastanın doku özelliklerine göre, tedavi ikişer gün ara ile yaklaşık 10 ile 15 dakika süren bacaktaki varis dağılımına bağlı olarak (2-10 seans) oluşmaktadır. Her seans sonrası yarım saat yürüyüş yapmanız gerekiyor. Bandajı 48 saat boyunca (gece yatarken ve banyoda çıkartılabilir) kullanmanız önemle tavsiye ediliyor. Bu tedavi sonrasında, varisten kurtulmanız mümkün oluyor.

Varisten korunmak için çevresel faktörlere dikkat!

Varis oluşumunda genetik faktörler oldukça etkilidir. Bunun yanı sıra;

Obezite

Hareketsizlik

Gün içinde çok fazla ayakta kalmak

Hamilelik

Uzun süre doğum kontrol ilacı kullanmak

Aşırı sıkı pantolon ve çorap giymek varise neden olabilmektedir.

Kadın Varis Çorabı Ölçüm Tablosu

Erkek Varis Çorabı Ölçüm Tablosu

Pronasyon trans

Pronasyon

Ayak ve bacak rahatsızlığının en büyük nedenlerinden biri fazla pronasyondan kaynaklanır.

Ayakkabı Kullanımı trans

Ayakkabı Kullanımı

Ayakkabınız kullanım amacına uygun olarak kullanılmalıdır.

Ortopedia trans

Ortopedia

Yürüyüş, yani adım 4 fazda tamamlanır. Bu fazlar esnasında vücut yükü; tabanın belli bölgesinde yoğunlaşır ve sırası ile diğer bölgelere aktarılır.

Ayak Gelişimi trans

Ayak Gelişimi

Ayaklar vücudumuzun çok önemli bir parçasıdır. Bebeklerin ayakları yumuşak ve esnektir. İskeletin sadece bir parçası kalsiyumludur.

Genel Bilgiler trans

Genel Bilgiler

Bilinçli ayakkabı seçimleri yaşam süreci içinde oluşabilecek bazı sağlık problemlerini engelleyebildiği gibi, bazı ayak problemlerinin tedavisini de sağlıyor.